14 Ekim 2010 Perşembe

between brunnenmarkt & etap restoran / brunnen pazarı ve etap restoran arası


12 ekim 2010 -
viyana - paris arasında yaşayan ve belgesel çeken yönetmenin evi, ancak 2 haftalığına müsait. türk bayrağı var evde. türkiye maçı olduğunda pencereye asıyormuş. türk'lerin yoğun olduğu bir bölgede yaşıyor. bilgisayarda kral müzik kanalı açık... bir şarkının giriş kısmını çok sevdiğini, sözlerini merak ettiğini söylüyor. gülben ergen : yalnızlık. ilk defa görüyorum ben:)) o da benim ilgisizliğim. ama dinleyince tanıdık geliyor. sarkinin sozlerini hemen çıkış alıyor. elinde şarkı sözleri, şarkıyla birlikte söylüyor. doğru telaffuz etmek istiyor. ş'leri, ç'leri düzeltiyorum. ve ne zaman ı ne zaman i.. sesli harf çalışıyoruz:)) ve sonunda viyananın türk mahallesinde gülben ergen şarkısı söylüyoruz kliple eş zamanlı... çok çok absurd bir an...
"eller böyledir hep ayırır; karışıp sevdalara"
gel de "eller"in tercumesini yap ... kimdir o eller?... yine de anlatmaya çalışıyorum. yabancı yani stranger değil. el nasıl çantayı karıştırıyorsa, eller de ilişkileri karıştırıyor bu şarkıda diye konuşuyoruz...
"sihirli sözlere aldandın; büyü yaptılar sana"... they put a spell on you diyorum

...
işte başka bir gün de, bosnalı telefon hattı satan arkadaş Türkçe konuşuyor.
"burda HERKES Türkçe biliyor diyor." ve onun bulunduğu yer, 2.ci bölge, Türk mahallesi değil sanki...
...
bugun heykel atolyesine gitmek için 80A otobus hattına bakıyordum.
onu da bir sonrakine anlatayım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder