31 Aralık 2010 Cuma

tez, sabah sabah:))

this is how i ve just described my thesis process to Gulum...
Seda has been an incredibly great support.
*
tezim, kentte artık mekanlar etrafında şekillenen hikayeler, ve bu hikayelerin otoritenin şehir tahayyülü ile ilişkisi; gerilimi, vb...
belirsizlikle yaşama becerisi/zorunda olduğundan becerisi, belirsizliği dönüştürme, spontanlık, tuhaflık, tanımsızlık - bunların yol açtığı farklı ölçeklerde tesadufler, kazalar.
fantastik ve çağrışımsal bir yanı var tezin. ama aslında çok somut kentsel anlara- kentin tanımsız bırakılmış artık fragmanlarına odaklanıyor.
gordugun gibi, hala isimlendirme ve başlıkların isimlendirilmesi ile uğraşıyorum.
practice based phd. yazısını sağlam tutmak istiyorum; kavramlar uzerine ne kadar derinleşirsem, bir şekilde pratiğimi de çok iyi yönde etkiliyor...
başta, "yanlışlıkla" - yanlışlıkların şekillendirdiği kamusal alan deneyimleri diye düşünmekteydim. ama yanlışlık demek, bir doğruınun varlığına işaret ediyor ve ben modernist soylem ile hareket etmiyorum işlerimde... çok daha sezgisel; bir o kadar araştırmacı - röportajlar, kitaplar; hayalgucunden eksik kalmayan, situasyonistlerle akraba bir kentsel algı... sapmalara açık. sapmalarla ilgili.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder